عرفه، روز بازگشت است؛ بازگشت به آغوش مهربان خدا. عرفه، روزی است که ناامیدی از درگاه خدا رخت برمی بندد.

177379_444

خدایا! آن‌گاه که جان ها و اندیشه ها از نسیم فرح‌بخش نام و یادت سرشار است، بگذار در برکه عرفه، خود را از زنگار غفلت و معصیت شست‌وشو دهیم...

مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العـظمی خـامنه ای(حفظه الله) در طول سالیان گذشته مطالب ارزشمندی پیرامون ارزش و جایگاه ماه ذی الحجه و روز عرفه بیان فرموده اند که در اینجا بـه برخی از آنها اشاره می شود:

«این ایام، ایام دهۀ ذی حجه است. شما جـوانان عـزیز، دلهای نورانی، روحیه های شاداب، فرزندان عزیز من! توجه داشته باشید که یکی از بهترین روزها و شبهای دورۀ سال از لحاظ فضیلت و امکان ارتباط دلها با خدا، همین روزهاست. مایه و قوام اصلی همة حرکتهای بـزرگ و پیروز، ذکر الهی است؛ یاد خدا بودن، با خدا ارتباط داشتن. در قرآن می فرماید: (وَ یذکرُوا اسمَ اللَّهِ فی أَیامٍ مَعلوماتٍ) در حدیث دارد که «أَیامٍ مَعلوماتٍ» که خدای متعال به ذکر در این ایام دستور داده اسـت، هـمین دهة اول ذی حجه است.»

«در ایـن ده روز، روز عرفه وجود دارد که روز دعا و استغفار و توجه است. دعای سراسر عشق و شور و سوز در روز عرفه که سیدالشهدا امام حسین(ع) در مراسم عـرفات انـشا فـرموده است، نشان دهندة آن روحیة شیدایی و عشق و شوری است که پیروان اهـل بیت در یک چنین ایامی باید داشته باشند. این ایام را قدر بدانید! فرصت مال شماست. همچنان که امروز فرصت پیـشرفت، فـرصت شـکوفایی، فرصت حرکتهای بزرگ سیاسی و انقلابی و اجتماعی مال شما جوانهاست، فرصت تـوجه بـه خدای متعال و ذکر الهی و مستحکم کردن رابطة قلبی با خدا هم متعلق به شماست.»

 

 

 roze-arafe-photokade-com-2

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر